Kontakt
 Sklep internetowy         
 Pn-Pt: 8.00 - 16.00
 518 805 648
 [email protected]

Regulamin sklepu internetowego

Postanowienia ogólne

§ 1

1. Sklep internetowy cezal.pl prowadzony jest przez firmę Cezal Sp z o.o., wpisaną przez Sąd Rejonowy w Białymstoku, XII Wydział Gospodarczy do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000248324. Spółka posiada kapitał zakładowy w wysokości 250 705 PLN w całości opłacony. Siedziba firmy: 15-667 Białystok; ul. gen. W. Sikorskiego 6A. Spółce nadano nr NIP: 966-13-23-650 oraz Regon: 050618617.

Serwis internetowy prowadzony jest przez Sprzedawcę, dostępny pod adresem elektronicznym www.cezal.pl, za pośrednictwem którego Klient może składać zamówienia przedsprzedażowe na towary od Sprzedawcy.

Cezal.pl nie jest platformą teleinformatyczną (systemem informacji i zdalnego wyboru oraz zakupu Towarów) umożliwiającą Klientom zapoznanie się z towarami, cenami i dostępnością produktów, zawarcie umowy sprzedaży na zasadach określonych w Regulaminie. W tym celu Sprzedawca udostępnia Użytkownikom odpowiednie narzędzia systemowe oraz świadczy usługi na zasadach określonych w Regulaminie. Sklep internetowy

2. Zamówienia można składać 24 godziny na dobę, przez wszystkie dni w tygodniu, za pomocą formularza zamieszczonego na stronie www.cezal.pl, przy użyciu poczty elektronicznej e-mail.

3. Złożenie zamówienia w Sklepie www.cezal.pl oznacza jednocześnie zaakceptowanie przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu.

4. Osoba fizyczna składająca zamówienie musi mieć ukończone 18 lat oraz posiadać pełną zdolność do czynności prawnych. To samo dotyczy reprezentantów i pełnomocników osób prawnych. Osoba składająca zamówienie w imieniu Klienta będącego osobą prawną lub inną jednostką organizacyjną, przez samo wysłanie Formularza zamówienia oświadcza, że jest upoważniona do reprezentowania tego Klienta. W przypadku, jeśli pełnomocnictwo do działania w imieniu Klienta nie zostanie przez niego potwierdzone, albo jeśli osoba składająca zamówienie jako organ osoby prawnej nie będzie jej organem, lub wykroczy poza zakres umocowania takiego organu, będzie ona zobowiązana do zwrotu tego, co otrzymała od Sprzedającego, a także do naprawienia szkody, jaką Sprzedający poniesie przez to, że przyjmie zamówienie nie wiedząc o braku umocowania.

5. Wszystkie produkty oferowane w sklepie cezal.pl są fabrycznie nowe.

6. Sklep realizuje wyłącznie te zamówienia, dla których wskazane przez Klienta miejsce dostawy znajduje się na terytorium Polski.

7. Sprzedający przed potwierdzeniem zamówienia może się zwrócić do Klienta w celu weryfikacji danych, w szczególności w przypadku, gdy dane adresowe są nieprawidłowe. W takim wypadku termin do potwierdzenia zamówienia biegnie od momentu dokonania weryfikacji danych przez Klienta.

8. Sprzedający będzie uprawniony do odmowy potwierdzenia zamówienia, jeśli stan magazynowy zamówionego towaru ulegnie wyczerpaniu.

 

9. Wszystkie ceny podane na stronach internetowych cezal.pl są cenami brutto (zawierają podatek VAT). Na każdy sprzedany towar wystawiana jest faktura VAT lub paragon.

10. Ceny widniejące na stronie internetowej Sklepu, jak również opisy produktów stanowią  jedynie informację handlową, a nie ofertę w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Charakter wiążący – na potrzeby zawarcia umowy –zyskują dopiero z chwilą potwierdzenia zamówienia przez Sprzedającego.

11. Niniejszy regulamin stanowi integralną część umowy sprzedaży zawartej na podstawie złożonego i przyjętego do realizacji zamówienia Klienta.

12. Wszystkie dostawy i świadczenia, które Sprzedający oferuje Klientom, są realizowane wyłącznie na podstawie aktualnej wersji niniejszego Regulaminu, obowiązującej w momencie złożenia zamówienia.

 

Zamówienie

§ 2

 

1. Sklep internetowy Cezal.pl przyjmuje zamówienia tylko i wyłącznie przez stronę cezal.pl

 

2. Zamówienie uważa się za złożone i wiążące Kupującego jako oferta przez okres 7 dni od jego otrzymania, jeżeli:

a) osoba uprawniona do jego złożenia wypełniła w nim zgodnie z pouczeniem wszystkie pola oznaczone jako konieczne do wypełnienia i wysłała zamówienie do realizacji zgodnie z procedurą podaną na stronie internetowej oraz

b) złożyła oświadczenie o akceptacji Regulaminu sklepu internetowego i wysłała je zgodnie z procedurą podaną na stronie internetowej,

3. Sprzedający niezwłocznie po otrzymaniu zamówienia dokonuje jego rejestracji, potwierdzając tym samym jego otrzymanie.

Zawarcie umowy

§ 3

1. Treść strony internetowej cezal.pl i jej wszystkich podstron należy traktować, jako zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego, a nie jako wiążącą ofertę, co dotyczy wszelkich bez wyjątku oferowanych na stronach cezal.pl produktów.

 

2. Umowa zostaje zawarta z chwilą, gdy Klient otrzyma w formie mailowej na podany przez siebie adres potwierdzenie realizacji zamówienia. Sprzedający zastrzega sobie możliwość nie potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji gdy:

a) Kupujący naruszył postanowienia umowne w ramach wcześniej realizowanych transakcji lub aktualnej transakcji,

b) Sprzedający nie ma zamówionego towaru lub nie ma możliwości jego sprowadzenia.

c) Sprzedający ze względu na awarię któregokolwiek z systemów łączności nie ma możliwości technicznych do przesłania takiego potwierdzenia.

3. Kupujący może cofnąć zamówienie do chwili zawarcia umowy.

4. Przyjęciem zamówienia do realizacji jest potwierdzane mailowe przez Sprzedającego. Jeśli strona internetowa Sklepu lub potwierdzenie zamówienia zawierają istotne błędy (definiowane jako takie, że gdyby sprzedający nie działał pod wpływem błędu i oceniał sprawę rozsądnie, nie złożyłby oświadczenia tej treści) dotyczące treści umowy, w szczególności w zakresie ceny, a Klient o błędzie wiedział lub mógł z łatwością błąd zauważyć, Sprzedający może uchylić się od skutków czynności prawnej. W tym przypadku Strony dokonują zwrotu wszystkiego tego co świadczyły sobie w wykonaniu umowy.

Płatność

 

§ 4

1. Kupujący może wybrać formę płatności spośród form płatności wskazanych w formularzu zamówienia, z zastrzeżeniem ust 2

 

2. Sprzedający może ograniczyć prawo wyboru Kupującego do formy płatności, jeżeli Kupujący nie wywiązał się ze zobowiązania wobec Sprzedającego w ramach innych transakcji.

 

3. Za realizację terminu płatności uważa się dzień wpływu środków na rzecz Sprzedającego.

 

4. Operatorem kart płatniczych jest PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068.

Realizacja zamówienia

§ 5

 

1. Zamówienia są realizowane na terenie całego kraju za pośrednictwem wyspecjalizowanych firm kurierskich lub za pośrednictwem Poczty Polskiej (do 2kg oraz do 200 PLN). Na terenie Białegostoku zakupy na kwotę powyżej 100 PLN brutto dostarczane są do klienta w ciągu 1-2 dni roboczych transportem własnym(doliczane jest 10 PLN brutto za usługę).



2. Dostawy są realizowane w ciągu 2-4 dni roboczych od momentu otrzymania potwierdzenia wpływu płatności, a dostawy na zamówienie klienta niedostępnych w magazynie do 30 dni kalendarzowych. Za datę zrealizowania zamówienia uważa się datę jego przekazania przewoźnikowi.



3. Zasady odbioru towaru od przewoźnika określa przewoźnik w miarę możliwości po konsultacji z Kupującym.



4. Zamówienie może być realizowane częściami, o ile nie zwiększy to kosztów przesyłki ponoszonych przez Kupującego lub niezależnie od powyższego, jeżeli Kupujący wyrazi na to zgodę.



5. Dostawy są możliwe do wyczerpania zapasów. Jeżeli zamówienie złożone przez Klienta zostanie potwierdzone przez Sklep, a produkt nie jest dostępny z powodów niezależnych od Sprzedającego lub został wycofany z produkcji, Sprzedający zaproponuje Klientowi produkt porównywalny pod względem jakości i ceny z pierwotnie zamówionym modelem. Klient nie jest zobowiązany do przyjęcia propozycji i może w takim wypadku odstąpić od umowy za zwrotem wpłaconej kwoty.

6. Sprzedający ponosi odpowiedzialność za szkody wynikłe ze zwłoki w dostawie lub jej niezrealizowania na zasadach ogólnych, przy czym staranność realizacji powyższych obowiązków będzie oceniana z uwzględnieniem specyfiki obrotu internetowego, w szczególności, co do możliwości jednoczesnego złożenia zamówienia przez nieograniczoną liczbę Klientów, co wykroczy poza fizyczne możliwości ich realizacji przez Sprzedającego.

7. Odpowiedzialność za przypadkowe zaginięcie lub przypadkowe pogorszenie jakości towarów w czasie transportu, do momentu ich wydania Klientowi, ponosi Sprzedający –z zastrzeżeniem § 6 niniejszego regulaminu.

Szkody powstałe podczas transportu

§ 6

 

1. Odbiorca przyjmując towar powinien sprawdzić w obecności przewoźnika jego stan i zgłosić wszelkie zastrzeżenia dotyczące stanu przesyłki w chwili dostawy (w przypadku widocznych braków lub uszkodzeń) lub w terminie 7 dni od daty dostawy (w przypadku braków lub uszkodzeń niewidocznych) oraz powiadomić o szkodach sprzedawcę. Jeżeli odbiorca nie zgłosił tych zastrzeżeń w omawianych terminach istnieje domniemanie, że towar, który otrzymał jest zgodny z towarem opisanym w liście przewozowym.

 

2. W przypadku, gdy przesyłka z zamówionym towarem nosi ślady uszkodzenia, wskazane jest by Klient sporządził z udziałem kuriera (przewoźnika) protokół uszkodzenia przesyłki, który jest dowodem uprawdopodabniającym, iż szkoda powstała podczas przewozu. Bardzo ważne jest, aby prawidłowo opisać w tym protokole stan opakowania oraz zamieścić wszelkie informacje, które pomogą wykluczyć udział Klienta w spowodowaniu szkody.

 

3. W protokole szkody transportowej w uwagach Klient powinien zaznaczyć, że sprzęt był zapakowany w oryginalny karton producenta z wypełniaczami oraz karton zewnętrzny także z wypełniaczami. Jeżeli towar został dostarczony na palecie, bardzo ważne jest, aby taką informację w raporcie szkody również umieścić. W przypadku, gdy protokół szkody będzie spisany niepoprawnie, protokół będzie niekompletny, Klient pominie w nim ważne informacje dotyczące stanu opakowania zewnętrznego itp. może zachodzić prawdopodobieństwo, iż szkoda powstała u Klienta, a nie podczas transportu. W takiej sytuacji Sprzedający będzie rozpatrywał reklamację indywidualnie i może uwolnić się od odpowiedzialności za szkodę spowodowaną przez Klienta. Prawidłowo sporządzony protokół szkody, znacznie usprawni złożenie reklamacji w firmie kurierskiej, a tym samym przyspieszy wysyłkę nowego towaru do Klienta lub zwrot należności.

 

4. Klient może odmówić przyjęcia uszkodzonej przesyłki. W takim wypadku należy niezwłocznie powiadomić o tym fakcie Sprzedawcę.

Koszty

§ 7

1. Koszty przesyłki towaru i inne wskazane w formularzu zamówienia ponosi Kupujący.

2. Koszty przesyłki towaru i inne koszty zostaną wskazane na formularzu zamówienia i doliczone do płatności Kupującego za towar.

 

Odstąpienie od umowy

§ 8

1. Zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, poz.827) konsument, który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, może od niej odstąpić bez podania przyczyny w terminie 14 dni .

Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia otrzymania towaru.

 

2. Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:

1) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;

2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;

3) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, w tym produkty na indywidualne zamówienie;

4) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;

5) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po

dostarczeniu;

6) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

7) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi

przedsiębiorca nie ma kontroli;

8) w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż

części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;

9) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;

11) zawartej w drodze aukcji publicznej;

12) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;

13) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

 

3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, należy poinformować sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną). Można skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłać informację dotyczącą wykonania przysługującego prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

 

4. Skutki odstąpienia od umowy.

W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły

sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Towar musi być odesłany niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Klient poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli towar zostanie odesłany przed upływem terminu 14 dni. Koszty zwrotu towaru ponosi Klient. Klient ponosi także ryzyko utraty oraz uszkodzenia towaru do czasu dostarczenia go do Sprzedawcy. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

 

5. W przypadku chęci skorzystania z prawa odstąpienia od umowy, do przesyłki zwrotnej należy dołączyć oświadczenie konsumenta o odstąpieniu od umowy sprzedaży towaru, komplet dokumentów oraz dowód zakupu. W ciągu dwóch dni roboczych sklep dokona sprawdzenia produktu. Jeżeli towar spełnia wymienione w tym punkcie wymagania, zostanie wystawiony dokument korygujący i wysłany w 2 egzemplarzach do Klienta. Podpisany jeden egzemplarz dokumentu korygującego należy odesłać do Sprzedającego, który w ciągu 10 dni od jej otrzymania dokona zwrotu zapłaty na wskazane przez Klienta konto, albo w inny, indywidualnie uzgodniony z Klientem sposób. Sprzedający ma prawo wystąpić o zwrot wartości towaru lub o odszkodowanie za jego częściowe pogorszenie.

 

6. Wskazane w tym punkcie prawo dotyczy sprzedaży konsumenckiej i stosuje się wyłącznie do sprzedaży osobie fizycznej, która dokonuje zakupu w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą.

 

Procedura reklamacyjna. Wady produktów.

§ 9

 

1. Jeśli w zakupionym towarze występuje wada, konsument ma prawo zgłoszenia roszczenia na podstawie niezgodności z umową sprzedaży. W celu prawidłowej oceny reklamacji konieczne jest, aby reklamowane towary były czyste, kompletne, najlepiej w oryginalnym opakowaniu i w stanie zgodnym z panującymi przepisami higienicznymi lub ogólnie przyjętymi zasadami higieny. Konsument jest zobowiązany do używania towarów w zgodzie z ogólnie przyjętymi zasadami, jak również warunkami użytkowania towarów zawartych w karcie gwarancyjnej lub instrukcjach użytkowania, do używania i konserwacji towarów zgodnie z ich przeznaczeniem, a w przypadku towarów posiadających plomby do przestrzegania zakazu usuwania tych plomb. Konsument nie ma prawa serwisowania towarów w nieautoryzowanych punktach naprawczych i ingerencji w mechanizm towaru w okresie gwarancyjnym.

 

2. Wadliwy towar winien być należycie zapakowany wraz z wszelkimi dodatkami, które Klient otrzymał przy dostawie (akcesoria, instrukcje, itp.). Do towaru należy dołączyć kopię dokumentu zakupu, który jest podstawą reklamacji, opis problemu.

Gdy jest to niezbędne dla oceny istnienia wady Produktu równocześnie ze złożeniem zgłoszenia wady należy dostarczyć reklamowany Produkt na adres: Cezal Sp. z o.o. ul. gen. W. Sikorskiego 6A; 15-667 Białystok.

 

3. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką towaru lub charakterem braku zgodności towaru z umową, chyba że sprzedawca udowodni coś przeciwnego.

 

Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niezgodność towaru z umową zakupu konsumenckiego, jeżeli:

- konsument sam spowodował wadę towaru,

- konsument wiedział o wadzie towaru przed przyjęciem towaru,

- roszczenie konsumenta jest sprzeczne z charakterem towarów, w szczególności z wygaśnięciem terminu trwałości towarów,

- wykazano, że roszczenie jest sprzeczne z umową zakupu konsumenckiego.

Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wady:

- z powodu których przyznano zniżkę na cenę towarów,

- które powstały w okresie gwarancyjnym w wyniku zużycia towarów, ich niewłaściwego lub nadmiernego użytkowania lub upływu żywotności towarów,

- związane z naruszeniem plomby bezpieczeństwa,

- spowodowane przez ingerencję w towary lub ich części osoby nieupoważnionej.

 

Przyjęcie reklamacji zostanie poświadczone odpowiednim dokumentem, w którym zawarte będą następujące dane: data i miejsce przyjęcia reklamacji, nazwa reklamowanego towaru, cena zakupionego towaru. Decyzja o rozpatrzeniu reklamacji zostanie wystawiona niezwłocznie, najpóźniej do 30 dni od daty zgłoszenia reklamacji. Jeśli konsument nie jest usatysfakcjonowany obsługą reklamacji, pracownik, który rozpatrzył skargę, skontaktuje się z odpowiednim kierownikiem, który ponownie oceni sytuację w celu znalezienia akceptowalnego rozwiązania.

 

4. Gdy kupujący jest konsumentem, w zależności od charakteru usterki, przy egzekwowaniu gwarancji ustawowej, ma następujące prawa:

 

- w przypadku usterki usuwalnej: prawo do bezpłatnego, prawidłowego i terminowego usunięcia usterki, prawo do wymiany wadliwych towarów lub wadliwych części, jeżeli nie jest to nieproporcjonalne do charakteru usterki, w przypadkach specyficznych prawo do adekwatnej zniżki na cenę zakupu lub do odstąpienia od umowy zakupu

- jeżeli usterka jest nieusuwalna, uniemożliwiająca prawidłowe korzystanie z towarów, konsument ma prawo do wymiany wadliwego towaru lub odstąpienia od umowy. Te same prawa należą do konsumenta, jeżeli jest to usterka usuwalna, ale kupujący nie może prawidłowo korzystać z towaru z powodu powracających usterek lub większej ilości usterek. Za powracającą usterkę uważa się przypadek, gdy ta sama wada uniemożliwiająca prawidłowe użycie, została usunięta co najmniej dwa razy w okresie gwarancyjnym i ponownie pojawiła się po raz trzeci. Większa ilość usterek jest rozumiana, jako jednoczesne wystąpienie co najmniej trzech niezależnych usterek uniemożliwiających prawidłowe użytkowanie towaru

- w przypadku innego rodzaju usterki nieusuwalnej, gdy nie jest możliwa wymiana towaru, konsument ma prawo do adekwatnej zniżki z ceny zakupu lub do odstąpienia od umowy zakupu.

Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową. Sprzedawca zwraca konsumentowi kwotę należną wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o obniżeniu ceny.

 

Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny.

 

Konsument wybiera sposób obsługi reklamacji, jednocześnie natychmiast informując o swojej decyzji sprzedawcę. Sprzedawca może wskazać nieodpowiedni wybór konsumenta i zaproponować odpowiedni sposób (zwłaszcza gdy konsument wymaga usunięcia usterki, ale sprzedawca stwierdzi, że ma ona charakter nieusuwalny). Jeśli konsument nie wybierze sposobu obsługi roszczenia, sprzedawca wybiera go za konsumenta.

 

5. Decyzja w przedmiocie reklamacji zostanie przesłana klientowi na wskazany przez niego adres elektroniczny w terminie 30 dni od daty złożenia reklamacji. W przypadku odmowy uwzględnienia reklamacji Klient o odmowie zostanie poinformowany elektronicznie na adres wskazany w formularzu zamówienia.

 

6. W przypadku uwzględnienia reklamacji, Towar zostanie naprawiony lub wymieniony na nowy. Jeżeli wymiana lub naprawa nie są możliwe, Kupujący otrzyma zwrot uiszczonej należności. W niezasadnej reklamacji, towar zostanie wysłany ponownie na adres Kupującego i Kupujący zostanie obciążony kosztami przesyłki towaru.

 

7. Reklamacje ilościowe rozpatrywane są do 30 dni od daty otrzymania towaru.

Promocje

§ 10

 

1. Towary objęte promocją mogą być zakupione wyłącznie po wcześniejszej akceptacji zasad promocji.

2. Promocje nie łączą się ze sobą.

3. Promocje nie obejmują towarów objętych rabatem.

 

Dane osobowe

 

§ 11

 

1. W związku z wejściem w życie w dniu 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanym RODO, przesyłamy podstawowe informacje na temat rozporządzenia


Co to jest RODO?


To unijne rozporządzenie, które stosujemy od 25 maja 2018 r. Ten dokument ma uregulować postępowanie z danymi osobowymi w całej Europie. Chodzi w nim m.in. o to, by chronić dotyczące Ciebie informacje. Celem tych przepisów nie jest jednak zablokowanie przepływu danych osobowych. Wprost przeciwnie - te dane są potrzebne, np. byśmy mogli podpisać z Tobą umowę, czy przesłać czy zrealizować Twoje zamówienie. Dzięki RODO masz mieć jednak większą kontrolę nad tym, kto i w jaki sposób przetwarza Twoje dane osobowe.


Co to są dane osobowe?


To wszystkie informacje, które mogą pozwolić Cię zidentyfikować. Na przykład zarówno Twoje imię i nazwisko, jak i numer PESEL, dane o lokalizacji czy wizerunek.
Jakie Twoje dane są gromadzone przez administratora?
Zbieranie danych ogranicza się do danych niezbędnych do realizacji transakcji i wysyłki towarów, co obejmuje dane osobowe, dane adresowe, adresy poczty elektronicznej oraz kontakt telefoniczny.


Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?


Administratorem, czyli podmiotem decydującym o sposobie wykorzystywania Twoich danych osobowych jest Cezal Sp. z o.o. ul. Gen. W. Sikorskiego 6A, 15-667 Białystok.


Od kogo uzyskaliśmy Twoje dane osobowe?


Twoje dane osobowe uzyskaliśmy bezpośrednio od Ciebie podczas zakładania konta w na stronie cezal.pl lub ze złożonego do nas, przez Ciebie, zamówienia na oferowane przez nas towary.


W jakim celu i na jakiej podstawie Cezal Sp z o.o. przetwarza Twoje dane osobowe?


Jesteśmy uprawnieni do przetwarzania Twoich danych osobowych, ponieważ jest to niezbędne do wykonania zawartej między nami umowy, wykonania Twojego zamówienia lub wykonania naszych prawnie uzasadnionych interesów, dla celów:


• umożliwienia Ci korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną, w tym zapewnienia Ci możliwości pełnego korzystania ze strony cezal.pl ;
• umożliwienia Ci założenia i zarządzania Twoim kontem oraz umożliwienie monitorowania zamówień i ich historii;
• umożliwienia przeprowadzania i realizacji transakcji handlowych;
• zapewnienia możliwości realizacji płatności za przeprowadzone transakcje;
• rozpatrywania oraz obsługi składanych przez Ciebie reklamacji dotyczących usług świadczonych przez Cezal Sp. z o.o.;
• obsługi zapytań i zgłoszeń, które do nas kierujesz;
• kontaktowania się z Tobą w szczególności w celu związanym ze świadczeniem usług;
• rozwiązania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, w tym żądania zamknięcia konta.
Przepisy prawa wymagają od nas przetwarzania Twoich danych dla celów podatkowych i rachunkowych.
Przetwarzać Twoje dane osobowe możemy również na podstawie prawnie uzasadnionego interesu w celach:
• analizowania i zarządzania Twoją aktywnością na stronie cezal.pl celem dostosowania usług i treści do Twoich indywidualnych preferencji;
• windykacji należności;
• prowadzenia postępowań sądowych, arbitrażowych i mediacyjnych;
• zapewnienia obsługi usług płatniczych;
• zapewnienia bezpieczeństwa i integralności usług, które świadczymy Ci drogą elektroniczną, w tym przeciwdziałania oszustwom i nadużyciom oraz zapewnienia bezpieczeństwa ruchu;
• kontaktowania się z Tobą, w tym w celach związanych z dozwolonymi działaniami marketingowymi,
• prowadzenia analiz statystycznych;
• przechowywania danych dla celów archiwalnych, oraz zapewnienia rozliczalności (wykazania spełnienia przez nas obowiązków wynikających z przepisów prawa). Przepisy prawa wymagają od nas przetwarzania Twoich danych dla celów podatkowych i rachunkowych.
• cezal.pl jest uprawniony przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody w celu:
• zapisywania danych w plikach cookie;
• gromadzenia danych ze stron www i aplikacji mobilnych;


Możesz wycofać swoją zgodę w każdej chwili w taki sam sposób, jak jej udzieliłaś/eś.
Czy musisz podać cezal.pl swoje dane osobowe?
Podanie przez Ciebie danych osobowych jest wymogiem ustawowym tylko w zakresie w jakim będzie wymagane przez nas w celu wykonania Twojego zamówienia, tj. imię, nazwisko, adres e-mail, adres do celów wysyłkowych, numer telefonu w celu ewentualnego kontaktu związanego z realizowaną transakcją i do umieszczenia na liście przewozowym dla kuriera w celu kontaktu związanego z realizacja zlecenia dostarczenia zamówienia. Jeśli nie podasz powyżej wskazanych danych osobowych, nie będzie możliwym zrealizowanie Twojego zamówienia. Podanie przez Ciebie powyższych danych oraz pozostałych danych osobowych jest dobrowolne.
Jakie prawa dla klienta wprowadza RODO?

Najważniejsze uprawnienia, które daje Ci RODO:

Możesz uzyskać informacje, czy dana firma/instytucja przetwarza Twoje dane osobowe.

Jeśli tak - możesz uzyskać do nich dostęp, np. poprosić o kopię. Możesz również uzyskać szczegółowe informacje m. in. o tym, jakie twoje dane są przetwarzane i w jakim celu, komu są przekazywane. Jeśli sam nie przekazałeś danych tej firmie/instytucji - możesz także poprosić o informacje, skąd znalazły się w tej konkretnej firmie.

Inne Twoje prawo to możliwość sprostowania danych. Jeśli są one nieprawidłowe - możesz poprosić o ich poprawienie.

Możesz również poprosić o usunięcie lub ograniczenie przetwarzania swoich danych. Oczywiście nie w każdym przypadku. Gdy mamy z Tobą zawartą umowę to możemy je przetwarzać zgodnie z przepisami prawa i Twoja prośba nie będzie skuteczna. Jeśli jednak są one przetwarzane niezgodnie z prawem lub nie ma podstaw do ich przetwarzania - Twoje dane powinny być usunięte.

Jeśli uważasz, że Twoje prawa są łamane - możesz wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2 w zakresie przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych.
Do jakich państw trzecich lub organizacji międzynarodowych Ceneo.pl przekazuje Twoje dane osobowe?
Twoje dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy.
Jaki jest okres przechowywania Twoich danych osobowych?
Ceneo.pl przechowuje Twoje dane osobowe przez czas obowiązywania umowy oraz po jej zakończeniu, jeśli istnieje ryzyko dochodzenia roszczeń w związku z jej wykonywaniem, ale nie dłużej niż przez okres 10 lat od dnia jej zakończenia.
Dane osobowe, które przetwarzamy na podstawie podatkowych i rachunkowych przepisów prawnych jesteśmy obowiązani przechowywać przez okres 5 lat po zakończeniu roku, w którym upłynął termin płatności podatku.


2. Kupujący przyjmuje do wiadomości, że:
a) Administratorem jego danych osobowych przetwarzanych w celu realizacji zamówienia jest Cezal Sp. z o.o. ul. gen. W. Sikorskiego; 15-667 Białystok.
b) ma prawo dostępu do swoich danych w celu ich kontroli i weryfikacji,
c) ma prawo wystąpienia w formie pisemnej do Administratora o usunięcie swoich danych osobowych,
d) udostępnienie danych jest dobrowolne.


3. Dane osobowe Klientów, dokonujących płatności on-line za towary nabyte w cezal.pl, są przekazywane spółce DialCom24 Sp. z o.o.,60-327 Poznań, ul. Kanclerska 15, NIP 781-173-38-52, REGON 634509164, Sąd Rejonowy Poznań, VIII Wydz. Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego Nr KRS 0000306513, wysokość kapitału zakładowego: 1 697 000. Przekazanie dotyczy danych osobowych niezbędnych do zrealizowania płatności przez przelewy24 oraz następuje:

a) w celu obsługi (zrealizowania) przez przelewy24.pl płatności za nabyte w cezal.pl towary,

b) niezwłocznie po wyborze przez Klienta w cezal.pl sposobu dokonania płatności w formie płatności on-line.


4. Kupujący wyraża zgodę na przetworzenie swoich danych w celu realizacji Zamówienia.


Weryfikacja opinii

 

§ 12

1. Opinie dodawane przez Użytkowników za pośrednictwem dedykowanego formularza dodawania opinii widocznego przy poszczególnych produktach sprzedawanych w sklepie www.cezal.pl CENEO nie weryfikuje pod kątem tego czy Opinia pochodzi od Użytkownika, który używał produktu lub go nabył poza sklepem www.cezal.pl.

 

2. CENEO weryfikuje czy adres e-mail podany podczas dodawania Opinii jest zgodny z adresem e-mail użytym do zakupu na www.cezal.pl opiniowanego produktu (tj. czy adres e-mail został użyty w procesie składania zamówienia, które zostało zrealizowane).

 

3. Użytkownik może dodać Opinię za pośrednictwem linku otrzymanego w wiadomości e-mail wysyłanej przez CENEO w związku z zakupem w sklepie www.cezal.pl.

 

4. Jeśli Użytkownik doda Opinię po wyrażeniu zgody, to po potwierdzeniu spełnienia przez Użytkownika warunków dodawania Opinii, CENEO dodatkowo oznaczy taką Opinię jako "potwierdzony zakup”.

 

5. Określenie „potwierdzony zakup”, oznacza, że Opinia została dodana przez Użytkownika, który zakupił opiniowany produkt w sklepie www.cezal.pl.


Parametry plasowania

 

§ 13

Ogólne informacje dotyczące głównych parametrów decydujących o plasowaniu wyszukiwanych ofert w Sklepie Internetowym cezal.pl



Sprzedawca informuje, że przez plasowanie należy rozumieć przyznawanie przez Sprzedawcę określonej widoczności produktom lub kolejności ich wyświetlania w wyniku wyszukiwania w serwisie internetowym cezal.pl.

 

1. Wyszukiwarka Sklepu Internetowego cezal.pl

Użytkownik wpisując określoną frazę w okno wyszukiwarki Sklepu Internetowego cezal.pl, powoduje uruchomienie programu wyszukującego, który rozpoczyna przeszukiwanie indeksów towarów w celu odnalezienia przypisanej do nich frazy:

  • Wyszukiwarka korzysta z zdefiniowanego słownika synonimów;

  • Wyszukiwarka posiada funkcjonalność prezentowania podpowiedzi, które są dopasowaniami zawierającymi frazy wprowadzone przez Użytkownika.

Jako wyniki wyszukiwania Użytkownik uzyskuje produkty, których indeksy zawierają wprowadzone przez Użytkownika frazy lub ich synonimy.

 

2. Kategorie produktowe

Użytkownik ma możliwość wyszukania danego towaru poprzez wybierania kolejnych zakładek kategorii produktowych w Sklepie Internetowym cezal.pl

 

3. Kolejność prezentowania wyników wyszukiwania produktów

Kolejność prezentowania wyników wyszukiwania lub nadawania im określonej widoczności uzależniona jest w pierwszej kolejności od ustawień kryterium ich prezentowania przez Użytkownika.

Kolejność prezentowania podpowiedzi w wyszukiwarce Sklepu Internetowego cezal.pl jak również wyników wyszukiwania w ramach wyszukiwarki lub kategorii produktowych, w przypadku spełniania warunków wprowadzonych przez Użytkownika (fraza lub wybrana kategoria) przez więcej niż jeden produkt uzależniona jest od algorytmu przyznającemu danemu produktowi określoną punktację. Czym wyższa punktacja, tym produkt prezentowany jest wcześniej.

Punktacja dla danego produktu przyznawana jest w oparciu o algorytmy bazujące na popularności danego produktu Sprzedającego. Dodatkowo produkty uzyskują dodatkową punktację w ramach aktualnie prowadzonych promocji na dany produkt.

 

Do celów marketingowych wykorzystujemy usługi Google AdsWords (narzędzie dostarczane przez Google Ireland Limited („Google”) – firmę zarejestrowaną i działającą zgodnie z prawem irlandzkim (numer rejestracyjny: IE 6388047V), z siedzibą pod adresem Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlandia. Google Ads to internetowa usługa reklamowa opracowana przez Google, w której reklamodawcy płacą użytkownikom za wyświetlanie krótkich kopii reklamowych, ofert produktów i treści wideo w sieci reklamowej Google. System Google Ads opiera się częściowo na plikach cookies, a częściowo na słowach kluczowych określonych przez reklamodawców. Google wykorzystuje te cechy do umieszczania kopii reklam na stronach, które według algorytmu Google mogą mieć znaczenie.

 

Postanowienia końcowe

§ 14

1. W celu prawidłowej obsługi strony www.cezal.ploraz skorzystania z usług Sprzedającego, system teleinformatyczny Klienta powinien spełniać co najmniej następujące parametry:
– aktualna wersja przeglądarki (wspierane przeglądarki: Internet Explorer w wersji 6.0 lub nowszej, Mozilla Firefox, Chrome, Opera, Safari – tylko aktualne wersje przeglądarek ze stron producentów dla systemu Windows) z włączoną obsługą JavaScript i Cookies,
– minimalna rozdzielczość ekranu 1024 x 768 pikseli.

 

2. Kupujący zobowiązuje się nie dostarczać Sprzedającemu treści o charakterze bezprawnym.

 

3. Formularz zamówienia i potwierdzenie rejestracji zamówienia są przechowywane w formie elektronicznej i zostaną udostępnione do wglądu na żądanie Kupującego.

4. Jeżeli jedno lub więcej postanowień Regulaminu jest nieskuteczne, pozostałe ustalenia umowy zachowują swoją skuteczność.

 

5. Ustawa o zużytym sprzęcie elektrycznym zobowiązuje nas do przyjęcia zużytego sprzętu (towar tego samego rodzaju co zakupiony w naszym sklepie oraz w takiej samej ilości) od naszych Klientów. Klient może odesłać sprzęt na własny koszt na adres Sklepu po uprzednim poinformowaniu nas o tym telefonicznie lub mailowo. Mogą Państwo zwrócić się także do Urzędu Gminy lub Miasta o podanie placówek w Państwa okolicy, które zajmują się bezpłatnym recyclingiem zużytego sprzętu elektronicznego i elektrycznego. Ponadto informacje takie znajdują się na stronie Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska.

 

6. Prawem właściwym jest prawo polskie.

 

7. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają w szczególności przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Kodeksu cywilnego oraz inne bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa.

 

8. Postanowienia niniejszego Regulaminu określają prawa i obowiązki Kupującego i Sprzedawcy.

Białystok, dnia 01.01.2023.